BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

Η ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΟΥ NORMAN ATLANTIC ΜΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΣΕΙΡΑ...

Ακούσαμε πολλά χτες από τα κανάλια. Ζαλιστήκαμε. Τι είναι αλήθεια και τι ψέμα. Στο τέλος αρχίσαμε να μαθαίνουμε την άλλη όψη των γεγονότων αναζητώντας μόνοι την άκρη στο διαδίκτυο. Σας παρουσιάζουμε τι ανακαλύψαμε. Πώς έγιναν τα πράγματα...

19 Δεκεμβρίου. Το πλοίο περνά από έλεγχο. Και εντοπίζονται ελλείψεις.

http://www.enikos.gr/society/287400,Oi_elleiyeis_toy_Norman_Atlantic_ston_te.html

Kλιμάκιο του Λιμενικού είχε επιθεωρήσει το Norman Atlantic στις 19 Δεκεμβρίου στην Πάτρα και είχε κάνει σοβαρές παρατηρήσεις για τη στεγανότητα, τα σωστικά μέσα και τα φώτα εκτάκτου ανάγκης.  Οι λιμενικές αρχές είχαν δώσει προθεσμία 15 ημερών στην πλοιοκτήτρια εταιρεία για να γίνουν αυτές οι εργασίες και να καλυφθούν οι ελλείψεις. Συγκεκριμένα εντοπίστηκαν ελλείψεις στους μηχανισμούς κλεισίματος των υδατοστεγών θυρών και παράλληλα είχε διαπιστωθεί ότι δεν υπήρχε σαφές σχέδιο διαχείρισης για επιχειρήσεις Έρευνας και Διάσωσης σε επιβατηγά πλοία.

Το πλοίο όμως παρά τις ελλείψεις παίρνει το ΟΚ να ταξιδέψει. Ανάμεσα στους επιβάτες και κάποιος Δημήτρης Κ.

Χριστούγεννα, 25 Δεκεμβρίου 2014, ο Δ.Κ. αναρτά σε σελίδα της ναυλώτριας εταιρίας, της ΑΝΕΚ, το ακόλουθο σχόλιο. Για το ταξίδι του λίγες μέρες πριν με το μοιραίο πλοίο. Αυτό που τώρα φλέγεται στα παγωμένα νερά της Αδριατικής:

https://www.facebook.com/kechagias/activity/10152923691660915?comment_id=10152932444770915&notif_t=like

Ο Dimitris Kechagias έγραψε κριτική για την τοποθεσία "Anek Lines" — 1 αστέρι
25 Δεκεμβρίου στις 2:36 μ.μ. · 
Το να έχεις 7 ώρες καθυστέρηση (Πάτρα - Ανκόνα 19/12 Norman Atlantic) με υπαιτιότητα της εταιρίας δεν είναι από μόνο του τόσο κατακριτέο. Αλλά η συνήθης εταιρεία που σέβεται τους πελάτες της θα ζητήσει ταπεινά συγνώμη και τουλάχιστον θα προσπαθήσει να κάνει τις επιπλέον 7 ώρες ευκολότερες (ίσως δωρεάν WiFi, κάποιο κέρασμα κλπ). Το να συνεχίζεις να χρεώνεις (ξανα-ανοίγοντας το εστιατόριο για βραδινό) και να υπόσχεσαι απλά 25% έκπτωση αν κλείσει κάποιος την επιστροφή ενώ η στάνταρ εποχιακή έκπτωση αν πας από το επίσημο website είναι 30% θεωρώ πως είναι θράσος, ειδικά όταν έχουν προηγηθεί και άλλα "ευτράπελα" στο ταξίδι (π.χ. με τις κρατήσεις pet cabin που λόγω αλλαγής καραβιού μας έλεγαν ότι δεν υπάρχουν, μυρωδιά καμμένου από τον εξαερισμό το βράδι κλπ). Ήταν η πρώτη φορά που δοκίμασα την ΑΝΕΚ για τη διαδρομή και προφανώς θα είναι η τελευταία. ΑΝΕΚδιήγητοι...

Κανείς δεν του δίνει σημασία. Ούτε καν στο σχόλιο για μυρωδιά καμένου...

Σάββατο προς Κυριακή ξημερώματα. Μια άλλη επιβάτιδα του μοιραίου πλοίου στέλνει το δικό της μήνυμα. Αυτή βρίσκεται μέσα στο πλοίο. Ταξιδεύει με την παρέα της για Αγκόνα. Η φωτιά δεν έχει ακόμη ξεσπάσει.  Γράφει:

https://www.facebook.com/aneklines/posts/843706818983020

Femia Ar‎ANEK LINES Οfficial Fan Page
Χθες στις 1:14 π.μ. · 
Κατ'αρχήν Χρόνια Πολλά!
Ευτυχώς που μπορώ να δημοσιεύσω στη σελίδα χωρίς να κάνω like, γιατί η μέχρι στιγμής μας εμπειρία μόνο για like δεν είναι.
Από που να ξεκινήσω.. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε Ηγουμενίτσα, με καθυστέρηση ήδη στην ώρα άφιξης/αναχώρησης (Πάτρα-Ανκόνα).
Εκτός από παστωμένοι και υπερφορτωμένοι για τη χωρητικότητα του συγκεκριμένου πλοίου, δεν υπάρχει και απολύτως καμία ανακοίνωση-ενημέρωση για το πόσο θα καθυστερήσουμε να φτάσουμε Ανκόνα.
Ενοχλητική δυσωδία διάχυτη σε όλους τους χώρους του πλοίου, τουαλέτες απαράδεκτες, καρέκλες σπασμένες και όλα αυτά στην ίδια τιμή που θα έπρεπε κανονικά να ταξιδέψουμε με ένα αξιοπρεπές και αξιόπιστο πλοίο της γραμμής.
Και αυτό λόγω "αλλαγής πλοίου" και "αντικατάστασης με ένα καινούργιο", όπως ενημερωθήκαμε από το προσωπικό στο λιμάνι της Πάτρας.
Εμείς εδώ έχουμε μαζευτεί παρέα στο κατάτρωμα και κλαίμε τα λεφτά που δώσαμε.
Και σας ρωτάω λοιπόν: Για πόσο ηλίθιους και κορόιδα μας έχετε?
Πόσο ασφαλές είναι να υπερφορτώνετε ένα πλοίο τέτοιας κατηγορίας για να μη χάσετε τα ευρωπουλάκια?
Ποιός και πως θα δικαιολογήσει την έξτρα ώρα καθυστέρησης από δουλειές/άλλα μέσα κυκλοφορίας/ακύρωση κρατήσεων ξενοδοχείων κ.λπ.?
Ο κόσμος κάθεται στο πάτωμα, άλλοι φουσκώνουν στρώμα γιατί οι καμπίνες είναι πλήρεις, άλλοι κοιμούνται κάτω. Φεύγοντας, βάλτε μας και να το καθαρίσουμε κιόλας.
Έχουν γίνει μπερδέματα με τις καμπίνες, έχουν βγάλει τον κόσμο έξω στο σαλόνι με μικρά παιδιά και περιμένει.
Παρακαλώ, να επισημάνω ότι τα παραπάνω παράπονα δε προορίζονται για το πλήρωμα αλλά για τη διοίκηση της εταιρείας. Ευτυχώς το πλήρωμα προσπαθεί να παραμένει ψύχραιμο.
Πολύ που σας ενδιαφέρει βέβαια..
Μπάχαλο!!!

Αυτό το σχόλιο και να θέλουν να το προσέξουν και να κάνουν κάτι, είναι πια πολύ αργά. Το πλοίο είναι πια στην Ηγουμενίτσα και ετοιμάζεται να αποπλεύσει.

Σηκώνει τις άγκυρες και ξεκινά. Στο πέλαγος οι άνεμοι λυσσομανούν. Ούτε όμως και αυτός κρίνεται λόγος σοβαρός για απαγόρευση απόπλου. Σε ένα πλοίο που έχει ήδη σημειωθεί με ελλείψεις. Πού το αφήνουν να πάει;  Εκεί που τελικά πήγε... Στο χαμό!

Στις 4 το πρωί ξεσπάει η φωτιά. Πώς; Δεν έχει σημασία πια. Εκείνο που ενδιαφέρει είναι ότι το πλήρωμα δεν καταφέρνει να τη θέσει σε έλεγχο. Ήξερε; Μπορούσε; Αυτά θα τα διερευνήσουν οι αρχές αργότερα. Όπως και αν δόθηκε έγκαιρα το σήμα κινδύνου.

Από τις 6 παρά όμως ξέρουμε ότι το νέο έχει σίγουρα φτάσει στις αρχές της Ελλάδας. Φτάνει και στα κανάλια. Τα πρωινάδικα παίζουν την είδηση. Την παίζει και το MEGA. Οι δημοσιογράφοι συνομιλούν με επιβάτη. Και δείτε πώς τον αντιμετωπίζουν...

http://www.dailymotion.com/video/x2dj8be_%CE%B5%CF%80i%CE%B2%CE%B1%CF%84%CE%B7%CF%83-%CF%80%CE%BBoio%CF%85_news#from=embediframe




Να τρελαίνεσαι. Η ώρα είναι 8 το πρωί. Αυτός ο έρμος τους λέει πως καίγονται. Και οι δημοσιογράφοι του βάζουν τις φωνές! Που δεν αναγνωρίζει τι κάνει ο χι υπουργός............

Η ώρα περνάει και καμία βοήθεια δε φτάνει. Στις 10 πλέον το πλοίο παρασυρμένο φτάνει στα νερά της Ιταλίας. Και αναλαμβάνει το κέντρο διάσωσης της Ρώμης. Από κει και μετά ξεκινά και η διάσωση. Προσεγγίζουν ιταλικά ελικόπτερα και ιταλικά πλοιάρια.

Μόνο αργά το απόγευμα η Ελλάδα καταφέρνει να στείλει ένα και μοναδικό super puma ελικόπτερο. Δικαιολογία είναι ο καιρός. Το φράγμα καιρού ανάμεσα σε Ελλάδα και φλεγόμενο πλοίο. Κανείς δεν αμφισβητεί πως ο καιρός ήταν όσο χειρότερος μπορούσε. Μα γιατί τότε άφησαν το πλοίο να αποπλεύσει;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;  Ε;;;;;;;;;;;;  Ας μας το εξηγήσουν αυτό!

Και αφού ένα τουλάχιστον ελικόπτερο κατάφερε ταξιδεύοντας περιμετρικά όπως είπαν να πάει στο πλοίο, γιατί δεν έστειλαν και άλλα; 12 τέτοια ελικόπτερα διαθέτει η χώρα μας. Και από τα 12 κάλεσε να πάνε 2 που σταθμεύουν στη Λήμνο!!!! Το θέμα σχολίασαν και άνθρωποι των ενόπλων δυνάμεων:

http://www.onalert.gr/stories/oi-ed-to-norman-atlantic-kai-poioi-prepei-na-rapsoun-to-stoma-tous/39592

Δώδεκα ελικόπτερα Super Puma διαθέτει η Ελλάδα. Κι όμως για να αντιμετωπίσουμε το μεγάλο ζήτημα του Norman Atlantic και να επιχειρήσουμε να σώσουμε ανθρώπινες ζωές αναγκαστήκαμε να διατάξει το ΓΕΕΘΑ να φύγουν από την Λήμνο και την Χίο τα ελικόπτερα επιφυλακής!!! 

Τα ερωτήματα λοιπόν που πρέπει τώρα να απαντηθούν είναι:

•Που είναι τα υπόλοιπα Super Puma;

•Πετάνε ή δεν πετάνε; Κι αν όχι γιατί; Δεν έχουν ανταλλακτικά; Δεν έχουν τεχνική υποστήριξη; Δεν έχουν προσωπικό;

Ας μας απαντήσει κάποιος και αυτά τα ερωτήματα. Όπως και το άλλο που εντοπίσαμε στο ίδιο ιστολόγιο:

http://www.onalert.gr/stories/giati-apexoun-ta-elikoptera-dauphin-tou-ls/39600

Ο κρατικός μηχανισμός υποτίθεται κινητοποιήθηκε για να παρασχεθεί κάθε δυνατή βοήθεια στους επιβάτες του φλεγόμενου πλοίου Norman Atlantic.Οι Ένοπλες Δυναμεις σηκωσαν πάλι μόνες τους το τεράστιο βάρος της επιχείρησης και της ευθύνης. Θα πουν πολλοί “μα αυτές έχουν μόνο τα μέσα”. Κι όμως δεν είναι έτσι. Μπορεί μήπως κάποιος να μας απαντήσει που ήταν τα έξι αχρησιμοποίητα ελικόπτερα Dauphin του Λιμενικού Σώματος; Αγορασμένα και πληρωμένα από τους Έλληνες φορολογούμενους που πλήρωσαν 50 εκατομμύρια ευρώ, πεταξαν κατά την διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων κι ένα τελευταίο πέταξε στην αεροπορική επίδειξη Athens Flying Week! Δεν θυμόμαστε όμως πότε πέταξαν σε επιχείρηση έρευνας διάσωσης για τις οποίες αγοράστηκαν.
Από το 2005 που αγοράστηκαν δώσαμε άλλα 280 εκατομμύρια ευρώ για να πάρουμε άλλα 17 ελικόπτερα για τον ίδιο λόγο! Τα Dauphin δεν πέταξαν μετά από τους Ολυμπιακούς γιατί προέκυψαν προβλήματα τεχνικής υποστήριξης!
Τότε προσπάθησε να τα αναλάβει το ΠΝ γιατί η ΠΑ δεν τα ήθελε. Πληρώσαμε και εκπαιδεύσεις για πιλότους του ΠΝ στην Γαλλία.Αυτοί θα ¨έπρεπε να συμπληρώσουν έναν ικανό αριθμό ωρών πτήσης, ώστε να καταστούν οι ίδιοι εκπαιδευτές. Μετά να εκπαιδεύσουν προσωπικό του λιμενικού, που με τη σειρά του έπρεπε να γράψει αρκετές ώρες στον αέρα ώστε να γίνουν οι πιλότοι του εκπαιδευτές και να εκπαιδεύσουν άλλους κυβερνήτες και συγκυβερνήτες του λιμενικού”,όπως έγραφε ο Πασχάλης Κορωναίος σε ρεπορτάζ του.
Οι λιμενικοί εκπαιδεύτηκαν αλλά τα Dauphin πάλι δεν τα ακούσαμε χθες. Μήπως μπορεί λοιπόν να μας απαντήσει κάποιος γιατί απέχουν;

Το βέβαιο είναι πως αν η Ελλάδα είχε στείλει από τη πρώτη στιγμή που μαθεύτηκε το νέο τα ελικόπτερα που διαθέτει, δε θα υπήρχαν ακόμη αυτή την ώρα που γράφουμε 300 σχεδόν άνθρωποι μέσα στο φλεγόμενο πλοίο. Θα είχαν όλοι απομακρυνθεί!!!!

Βέβαια δεν ξεχνάμε πως πέρα από αυτούς τους 300, υπάρχουν και οι άλλοι 300. Που τσουρουφλίζονται τι να ψηφίσουν σε λίγες ώρες. Να βγάλουν πρόεδρο δημοκρατίας ή να στείλουν τη σημερινή κυβέρνηση στο σπίτι της και τη χώρα σε εκλογές; Σχετικό και το διάγγελμα που ακούσαμε χτες, Σάββατο,  στους τηλεοπτικούς μας δέκτες. Για το μέγα διακύβευμα. Έτσι και δε βγει ούτε στην τρίτη ψηφοφορία πρόεδρος!

Την Κυριακή δεν είχε διάγγελμα. Είχαμε μόνο τηλεφωνήματα. Από τη μια ο πρωθυπουργός της Ιταλίας, από την ώρα που η χώρα του ανέλαβε τη διάσωση, έγραφε το ένα μετά το άλλο τα τουίτ. Τι κάνουν και τι δε κάνουν για να σώσουν το πλοίο. Και από την άλλη ο δικός μας πρωθυπουργός τον τρέλανε, διαβάζαμε, στα τηλέφωνα για να μάθει πως πάει η επιχείρηση διάσωσης. Του πλοίου που είχε αποπλεύσει από την Ελλάδα, πήρε φωτιά ενώ βρισκόταν στην περιοχή της δικής μας ευθύνης, δεν καταφέραμε να το βοηθήσουμε...  πλοίο ναυλωμένο από ελληνική εταιρία, την ΑΝΕΚ, και με τη συντριπτική πλειοψηφία των επιβατών Έλληνες...

Έλληνας και ο νεκρός. Μετανάστης στη Ζυρίχη. Είχε έρθει στα Γιάννενα για χριστουγεννιάτικες διακοπές. Πήρε το καράβι με τη γυναίκα του από την Ηγουμενίτσα. Πού να ήξερε ότι θα είναι το τελευταίο ταξίδι της ζωής του.

Κάπου εκεί, την ώρα που μαθεύτηκε το νέο για τον νεκρό, κατάφεραν να στείλουν και το ελικόπτερο το ελληνικό να βοηθήσει. Το πλήρωμα κατέβαλε ηρωικές προσπάθειες. Βγάζοντας ασπροπρόσωπες τις ένοπλες δυνάμεις της χώρας:


Θερμά συγχαρητήρια στα παλικάρια μας!

Το ίδιο και τους Ιταλούς. Συνολικά από τους 478 επιβάτες, αυτή την ώρα έχουν διασωθεί οι 190. 24 ώρες μετά την εκδήλωση της φωτιάς. 4 τα ξημερώματα...

Μαθαίνουμε επίσης από τα κανάλια ότι ένα πολεμικό πλοίο της Ιταλίας έχει προσδεθεί στο Norman Atlantic. Και θα προσπαθήσει για μαζικό απεγκλωβισμό επιβατών. Ο καιρός έχει πέσει. Είναι γύρω στα 4 με 5 μποφόρ. Οι προσευχές όλων μας είναι κοντά τους. Να τα καταφέρουν! Πριν η κλίση που παρουσιάζει το σκάφος μεγαλώσει. Κι έχουμε χειρότερες εξελίξεις...

Φωτογραφίες από τις προσπάθειες διάσωσης των Ιταλών:









Άγιε μου Νικόλα και οι άλλοι θεοί της θάλασσας, κάντε το θαύμα σας!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.