BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

Ο Αχόρταγος!

Στην Αθήνα των προηγούμενων δεκαετιών σήμα κατατεθέν αποτελούσαν τα μεγάλα βυτιοφόρα με τον τίτλο "Ο Αχόρταγος"


ή "Ο Φαταούλας" και άλλα παρόμοια... Σήμερα η ολοκλήρωση του αποχετευτικού εξαφάνισε μεν τα βυτιοφόρα όχι όμως και τους Αχόρταγους και τους Φαταούλες. Ειδικά εκεί κάτω στο λιμάνι και στην Ακτή Μιαούλη.

Και δεν είχαν καν τη στοιχειώδη ευγένεια να αφήσουν να περάσει ένας χρόνος από τη μέρα που τους πρόσφεραν το μεγάλο φιλέτο. Την απελευθέρωση της κρουαζιέρας. Ούτε καν να λήξει η επιστράτευση των ναυτικών που υποτίθεται ότι είναι οι παράλογοι που ζητούν πολλά! Σιγά μην εμπόδιζαν τέτοια ... ψιλοπράγματα το αδηφάγο εφοπλιστικό κεφάλαιο, ντόπιο και ξένο, από τις απαιτήσεις του να αυξάνει συνεχώς τα κέρδη του.

Και να πώς έχουν τα πράγματα. Σε πρώτη φάση πίεσαν για άρση του καμποτάζ. Και παρά τις διαμαρτυρίες των ναυτεργατών κατάφεραν να την επιβάλουν. Και θυμόμαστε βεβαίως όλοι τις επιθέσεις μέσω τηλεόρασης σε βάρος εκείνων που αγωνίζονταν να μην περάσει η ασυδοσία, πως τάχα και καλά ζημιώνουν την οικονομία του τόπου. Κι έκοβαν κι έραβαν μπρος στις κάμερες για τα πολλάααααααααα λεφτά που αφήνουν τα κρουαζιερόπλοια.

Η δεύτερη φάση άρχισε προχτές. Με την απόφαση της εταιρείας Λούης να κατεβάσει την ελληνική σημαία και να ανεβάσει ξένη. Και ας όψονται εκείνοι που φρόντισαν να απελευθερώσουν τα ξένα κρουαζιερόπλοια. Για να μπορεί τώρα η Λούης να λέει ότι δεν την συμφέρει πια να έχει ελληνική σημαία! αφού μπορεί και με ξένη να επισκέπτεται τα ελληνικά λιμάνια και να βγάζει και περισσότερα.

Βέβαια το παιγνίδι των αχόρταγων δε σταματά εδώ. Οι πιέσεις που ασκούνται είναι και πολλές και σε διάφορα επίπεδα. Αφενός πιέζουν για μείωση ακόμη περισσότερο της παρουσίας ελλήνων στα πληρώματα αλλά και επιδοτήσεις των ασφαλιστικών εισφορών και αφετέρου την πλήρη ασυδοσία για τα κρουαζιερόπλοια με ξένη σημαία με το πρόσχημα πως δεν τους κάνουν τα ελληνικά λιμάνια έτσι όπως είναι, δεν έχουν λέει ασφάλεια, δεν έχουν μόνιμες θέσεις και άλλα που πριν δεν τους ενοχλούσαν.

Έτσι, όπως διαβάζουμε στο Κέρδος:

http://www.kerdos.gr/default.aspx?id=1425565&nt=103

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, την ερχόμενη Τετάρτη έρχονται στην Ελλάδα εκπρόσωποι από 28 μεγάλες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων για να συζητήσουν με κυβερνητικούς παράγοντες διάφορα θέματα της κρουαζιέρας.

Ένα από αυτά που τους καίνε είναι και το τέλος των 2,95 ευρώ για κάθε τουρίστα που φέρνουν!!!!!!!! Ναι. Όταν με 2,95 δεν πίνεις ούτε καφέ, οι εφοπλιστάδες της κρουαζιέρας το βρίσκουν υπερβολικό σαν ποσό για να χρησιμοποιούν τα λιμάνια μας και μάλιστα μόνο όταν χρησιμοποιούν και τον Πειραιά στα δρομόλόγιά τους. Ακόμη κι αυτό λοιπόν, το γελοίο ποσό, το θεωρούν αντικίνητρο.

Όπως αντικίνητρο θεωρούν να έχουν έλληνες στο πλήρωμα. Αντικίνητρο να πληρώνουν από την τσέπη τους το ΝΑΤ. Και γενικά αντικίνητρο οτιδήποτε περιορίζει τα τεράστια κέρδη τους.

Τι θέλουν λοιπόν και τι ζητάνε με λίγα λόγια:

1. Να πληρώσει και πάλι ο ελληνικός λαός τεράστια ποσά για να τους φτιάξει καλύτερα λιμάνια. Και αφού φτιαχτούν τα λιμάνια να έρθουν κινέζοι, φιλιππινέζοι, ... μογγολέζοι και να τα αγοράσουν! Τα λιμάνια τα πληρωμένα από τον ιδρώτα του ελληνικού λαού!

2. Κι ακόμη να έχουν στα καράβια τους κινέζους, φιλιππινέζους, ... μογγολέζους ναυτικούς... γιατί είναι φτηνότεροι! Και οι έλληνες ναυτικοί; Να αλλάξουν επάγγελμα. Ποιος νοιάζεται γι' αυτούς;

Βεβαίως την ίδια ώρα ας μην ξεχνάει κανείς ότι η απέναντι ακτή της Μεσογείου φλέγεται. Τουριστικοί προορισμοί όπως Μαρόκο, Τυνησία και βεβαίως Αίγυπτος, είναι το διάστημα αυτό κλειστοί. Το Αιγαίο και τα ελληνικά νησιά στις συνθήκες αυτές αποκτούν ξεχωριστή σημασία. Αλλά οι εφοπλιστές παριστάνουν πως δεν το αντιλαμβάνονται. Κι όχι μόνο δε βάζουν νερό στο κρασί τους αλλά αποθρασύνονται ακόμη περισσότερο. Ζητώντας και άλλα και άλλα για να κορέσουν την ακόρεστη δίψα τους για χρήμα!

Και είμαι πολύ περίεργη για τη στάση που θα κρατήσουν εκείνοι που πρέπει να προασπίσουν τα συμφέροντα της Ελλάδας. Αυτοί τουλάχιστον έχουν πάρει χαμπάρι τι γίνεται; Με όλους τους αχόρταγους και τους φαταούλες της γης; Και πως οι λαοί δεν είναι ηλίθιοι να τους ρουφάν το αίμα;

Ρωτάω γιατί έτοιμοι ήμασταν να στείλουμε λέει τα δικά μας φώτα εκεί κάτω στην Αίγυπτο. Και στο τσακ αναβλήθηκε το ταξίδι...

3 σχόλια:

  1. ΔΑΝΑΗ,TI NA ΓΡΑΨΩ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ,ΤΡΩΜΕ ΤΟ ΔΟΥΛΕΜΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ ΚΑΙ ΑΝ ΜΙΛΗΣΗΣ ΝΑ ΠΕΙΣ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ ΣΕ ΛΕΝΕ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΟ,ΟΤΙ ΔΗΔΕΝ ΤΑ ΒΑΖΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.ΠΟΙΟΣ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΝΑΥΤΙΚΟΣ.ΔΕΝ ΕΓΡΑΨΑ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΓΙΑΤΙ ΕΧΩ ΤΡΕΞΙΜΟ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ ΠΕΤΑΩ ΓΙΑ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ ΝΑ ΠΑΡΑΛΑΒΩ ΣΤΟ Δ/Ξ ΣΕΡΙΦΟΣ(ΕΙΝΑΙ ΕΝ ΠΛΩ ΑΠΟ ΡΟΤΕΡΝΤΑΜ ΓΙΑ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ)ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΚΑΤΑΛΑΒΕΝΕΤΕ ΡΟΥΧΑ-ΒΑΛΙΤΣΕΣ-ΒΙΒΛΙΑ ΟΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΤΟΙΜΑΣΤΟΥΝ.3 ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ 10 ΜΕΡΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΠΗΓΑΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ,ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΩΣΟΥΜΕ ΠΑΛΙ ΚΑΛΑ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ Δημήτρη, κοίτα να περάσεις καλά τις μέρες που μένουν με την οικογένειά σου κι άσε όλο τον άλλο κόσμο έξω και μακριά. Τα χάλια του δε φτιάχνονται μα έτσι ήταν πάντα... Γέμισε εσύ μπαταρίες με την αγάπη των δικών σου και όλα θα πάνε καλύτερα!

    Κι από μας πολλές ευχές για ΚΑΛΑ ΤΑΞΙΔΙΑ! Αν και με τα λιμάνια που διαβάζω καλά μου φαίνονται. Αλήθεια, υπάρχει ακόμη το "μπότλεκ" στο Ρότερνταμ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πρωτα σε ευχαριστω για τις ευχες σου,οσο για το μποτλεκ ναι υπαρχει,ξεμπαρκαρησα απο το ροτερνταμ τον οκτοβρη και επηδη πουλιοταν το καραβι πηγαμε για ψωνια.Αν θυμασαι υπηρχαν δυο η' τρια σε ολο το λιμανι.Τωρα υπαρχει μονο ενα και εχει μονο τα απαραιτητα για τους ναυτικους.Δουλευει πολυ πλεον με καταλογους μεσα απο τα πλοια ο klevenberg και το sanny.To καλο νεο για μενα ηταν οτι με ειδοποιησαν σημερα το πρωι οτι το καραβι αλαξε πορεια για χιουστον και θα φυγω 14,δεν σου κρυβω οτι ειχα ψιλοφοβηθει την νεα υορκη,ειχε -25 και συνεχεια 8-9 μποφορ καιρο.Θα κουραστω λιγο παραπανω στο αεροπλανο αλλα καλλιτερα δεν ηθελα να πεσω σε καιρους και με το βαπορι αδειο(θα ξεφορτωση).45αρι κκορεατικο και αδειο ειναι δραμα.Θα εχω και παρεα μαζι μου εναν ανθυποπλοιαρχο πιτσιρικα και ετσι θα εχω και καποιον να μιλαω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.