BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

Στην Αιθιοπία καμαρώνουν για τις δικές τους καπετάνισσες...

Σερφάριζα σήμερα στο facebook και ξαφνικά πέφτω πάνω σε αναρτημένες φωτογραφίες από το δικό μας blog. Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά... Όπως δεν είναι και η πρώτη φορά που ξεχνάνε να αναφέρουν την πηγή που άρπαξαν τις φωτογραφίες...

Το ιδιαιτέρως όμως ενοχλητικό ήταν που χρησιμοποίησαν δικές μας φωτογραφίες και συγκεκριμένα από την αποφοίτηση των πρώτων ελληνίδων από δημόσια σχολή πλοιάρχων για να επιτεθούν με τον πλέον ύπουλο τρόπο στο θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και μάλιστα ... ο επιτιθέμενος ήταν γυναίκα!

Η κυρία λοιπόν αυτή αφού βούτηξε φωτογραφίες που δεν της ανήκαν, θεώρησε καλό να τις δημοσιεύσει σε ένα γκρουπ ΑΕΝ (Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού) με περισσότερα από 1800 μέλη βάζοντας ως λεζάντα διάφορα στατιστικά όπως τα βάφτισε στοιχεία και σύμφωνα με τα οποία κατέληγε στο συμπέρασμα ότι όποια κοπέλα θέλει να γίνει ναυτικός θα πρέπει να το ξανασκεφθεί.

Βεβαίως και πρέπει ο καθένας, και όχι μόνο οι κοπέλες, να το σκέφτεται πολύ σοβαρά το αν θα γίνει ναυτικός. Η θάλασσα δεν είναι εύκολος δρόμος. Άλλο όμως αυτό και άλλο να παραπληροφορεί η κυρία αυτή γύρω από τα δεδομένα που αφορούν το επάγγελμα της ελληνίδας καπετάνισσας. Πχ να ισχυρίζεται πως καμία ελληνίδα δεν έχει γίνει πλοίαρχος!!!

Αμέτρητες φορές έχουμε ανεβάσει στοιχεία για ελληνίδες που κυβέρνησαν πλοία. Και στοιχεία ακόμη και για ξένες πλοιάρχους. Η άγνωστη όμως σε μας που διαβάλλει το θεσμό μας στο ίντερνετ, δεν κάθισε να διαβάσει φαίνεται τι γράφαμε. Περιορίστηκε στην κλοπή των φωτογραφιών. Ή αν διάβασε, τα αποσιώπησε...

Το "αστείο" είναι πως σήμερα το πρωί, σερφάροντας και πάλι στο φέις μπουκ, εντόπισα μια ελληνίδα υποπλοίαρχο και που σύντομα θα πάει για του πρώτου. Μια εξαιρετική κοπέλα που βλέποντας τις φωτογραφίες της από τα καράβια, μου έφτιαξε η μέρα. Για να έρθει μετά η άλλη να μου θυμίσει ποιοι είμαστε εμείς οι έλληνες...

Ποιοι; Το αποδεικνύει ένα άρθρο που τυχαία πριν λίγο διάβαζα. Για κάποιες άλλες καπετάνισσες. Όχι ελληνίδες. Και όχι της θάλασσας.

Βρήκα λοιπόν και διάβαζα για μια κοπέλα - πιλότο από την Αιθιοπία. Μπορείτε κι εσείς να διαβάσετε εδώ το άρθρο:

http://www.tadias.com/10/15/2010/ethiopian-airlines-appoints-first-female-captain/



Και όπως γράφει η λεζάντα της φωτογραφίας της που δανειστήκαμε από τον παραπάνω σύνδεσμο:

Captain Amsale Gualu Endegnanew who made history by becoming the first female captain at Ethiopian Airlines.

Σας παραθέτουμε και το άρθρο:

Tadias Magazine
By Tadias Staff

Published: Friday, October 15, 2010

New York (Tadias) – She may not be the first Ethiopian woman pilot, but Captain Amsale Gualu Endegnanew is just as pioneering. She is the first female to become captain in the history of Ethiopian Airlines.

According to the company, the pilot was at controls of a next generation Bombardier airplane for her historic flight, which she performed over domestic routes on October 14, 2010. “Captain Amsale proudly took off her first flight from the left hand seat of the flight deck of a Q-400 aircraft from Addis Ababa to Gondar then to Axum and finally returned back to Addis Ababa after a total of 3.6 flight hours,” the airline announced in a press release.

“Captain Amsale joined Ethiopian Airlines Pilot Training School on July 10, 2000 and started her career as first officer on November 26, 2002. Since then, she has trained and worked on Fokker-50, 757 and 767 aircraft as first officer. Captain Amsale has been able to complete successfully all the necessary training requirements and passed through rigorous checks to gain her four stripes. She has a total of 4475 flight hours under her belt when she becomes the commander-in-chief of her flight.”

In a brief statement following her groundbreaking flight, Captain Amsale said this moment has been a long time coming. “It is a great privilege to become the first female captain of the national carrier,” she said. “I have been trained and passed through various ladders at Ethiopian Airlines.”

“The company has been very supportive of my efforts to realize my vision of becoming a captain,” she added.

Congratulating her on the occasion, Weyzero Elizabeth Getachew, a Senior Vice President for Human Resource Management and the highest ranking female executive in the airline said, “Captain Amsale’s success is a great achievement on her part and it is also an achievement for the airline. It is my hope that other females will be inspired by her success and Ethiopian will see more female candidates in the near future.” The country’s flag-career currently has four female pilots working as first officers.


Who is Ethiopia’s first female pilot?

Some say Weyzero Asegedech Asefa, who became a pilot post World War II, is the first Ethiopian female pilot. While others argue that Weyzero Mulumebet Emeru, whose flight training was interrupted when the Italians envaded Ethiopia in 1936, holds the title of first Ethiopian female pilot.

Learn more about Ethiopian airlines at http://ethiopianairlines.com/

Το σημαντικό όμως είναι άλλο. Είναι ο ενθουσιασμός που διακρίνει τα σχόλια αυτού του άρθρου. Και το καμάρι των συμπατριωτών της για την επιτυχία της!

Παραθέτω μερικά από αυτά:

Capt Hailu
Oct 15th, 2010 at 8:29 pm
My heart felt congratulations to Capt Amsale on her historic accomplishment. This is not only a major milestone for our airline, but an inspiration to women in general. As you know, Ethiopian Airlines Pilot Training School attracts students from all over Africa and it is my hope that this news will encourage other women from around the continent to follow suit.

Thank you for your service!!

Hailu

2 ANTENEH TENAYE
Oct 15th, 2010 at 10:45 pm
Hi captain Amsale, Congratulation on your Success! You are a role model for women.

3 Tsehai
Oct 15th, 2010 at 10:56 pm
Congratulations! Capt. Amsale. I take my hat off for you. I am proud of Ethiopian Airlines. When I think of my country, EAL comes to my mind. What happened to Ato Girma Wake, the general manager of the airline? Where is he? He was so intelligent and managed EAl successfully. It is so sad to see some one like him replaced by less qualified personnel.

4 asteway gezahegn
Oct 16th, 2010 at 3:47 am
Congra!! We are proud of you!

5 Mahlet
Oct 16th, 2010 at 4:33 am
Fabulous!

Wow, it took her 10 yrs to become Captain? That is some serious training. One can become a medical doctor, an engineer, a lawyer, even a professor in 10 yrs. But this is her chosen work, so Congratulations on your achievement.

Mazel tov, good luck!

Και ζήλεψα. Ομολογώ πως ζήλεψα. Αυτή την καπετάνισσα των αιθέρων από την Αφρική. Που δε χρειάστηκε εκτός από τις δυσκολίες τις επαγγελματικές να νικήσει και τις προκαταλήψεις των ανθρώπων της χώρας της.

Κι έπειτα θεωρούμε τη δική μας χώρα πολιτισμένη και χώρα σύγχρονη. Και τις χώρες της Αφρικής τις περνάμε για τρίτο κόσμο και υπανάπτυκτες...

Για να μην πω την άλλη ηλιθιότητα που βασανίζει εμάς. Πως τάχα και καλά δεν μπορούν οι γυναίκες να κυβερνήσουν καράβια...

Λες και είναι πιο δύσκολο να κυβερνάς καράβι από το να κυβερνάς αεροσκάφος!

Είναι βέβαιο πως η ιστορία του ανθρώπου και του γυναικείου κινήματος θα χαρακτηρίσει κάποτε ως μεσαιωνικές τις συνθήκες που αντιμετώπισαν οι πρώτες γυναίκες καπετάνισσες της χώρας μας. Και τις αντιλήψεις που χρειάστηκε να υπερνικήσουν ως πίσω από τον ήλιο.

Και είναι κρίμα. Γιατί η χώρα μας είναι η Ελλάδα. Η ίδια χώρα που υποτίθεται χάρισε τα φώτα του πολιτισμού σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο σήμερα...

Και μιλάμε για τη ναυτιλία της χώρας. Που υποτίθεται ότι είναι άρρηκτα δεμένη με την ιστορία μας. Έχοντας πίσω της μια τεράστια ναυτική παράδοση. Έχοντας και μια ναύαρχο, τη θρυλική Μπουμπουλίνα.

Έχει όμως και περιρρέουσα βλακεία. Αν δεν είχε, δε θα καταντούσαμε την έρμη την Ελλαδίτσα μας εδώ που την έχουμε καταντήσει...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.